Online pénztárgép tudnivalók - FONTOS információk

Szerző: EuroPrompt 2014. 10. 10 0 hozzászólás Online Pénztárgép,

Az Online pénztárgépek bevezetésével érkezett néhány új szabály is, amire az üzemeltetőknek oda kell figyelni. Mindenképp olvassa végig ezt a pár sort, mert a be nem tartásuk súlyos összegekbe kerülhet.

 

Pénztárgép napló
Az új pénztárgéphez új pénztárgép napló is készült. A pénztárgép naplót BE KELL vezetni a szigorú számadású bizonylat nyilvántartásba. Jellemzően a pénztárgép AP száma azaz egyedi azonosító, amit be kell írni a nyilvántartásba.

 

Pénztárgép meghibásodása

Ha elromlik a pénztárgép, az nagyon bosszantó dolog tud lenni, pláne, ha a legnagyobb forgalom közben történik. Ilyen esetekben is oda kell figyelni néhány új dologra.

  • Ha nyitva van a szerviz, akkor hívjuk fel, hátha telefonon is megoldható a probléma. Amennyiben nem oldódott meg a probléma, akkor a szerviz rögzíti a hiba bejelentést, amit rögzíteni kell a pénztárgép naplóban a következő pont szerint.
  • Ha nincs nyitva a szerviz, akkor vegyük elő gyorsan a pénztárgép naplót és írjuk bele, hogy mikor romlott el a gép.
    Ezt a javítások lapon tehetjük meg, a javításra vonatkozó fejezet fenti szürke részén. FONTOS, hogy az órát és a percet is fel kell tüntetni. Ezt követően a lehető legrövidebb időn belül értesítsük a szervizt a hibáról. A hiba bejelentésekor kapunk a szerviztől egy egyedi azonosítót, amit szintén be kell írni a pénztárgép naplóba. A javítás rublika szürke részét minden esetben a használó kötelessége kitölteni, még mielőtt elvinnék a gépet a szervizbe.

Ameddig nem működik a pénztárgép kézi nyugtát kell adni a vásárlóknak!

 

AP szám
Ez a pénztárgép egyedi azonosítója, a gép hátoldalán látható nagy számokkal kiírva. A pénztárgépet úgy kell az üzletben elhelyezni, hogy ez a szám jól látható legyen a vásárlók(ellenőrök) számára is. Amennyiben az üzlet berendezéséből adódóan ez nem megoldható, akkor ki kell nyomtatni legalább 3cm méretű karakterekkel, és jól látható helyen el kell helyezni az üzletben.

 

Villog a SÁRGA LED az Online pénztárgépen, mit tegyek?

Sokan nem tudják, hogy mit kell tenni ilyen esetekben, pedig erre is nagyon kell ügyelni az új pénztárgépnél.

A sárga LED az adatkapcsolatot jelzi a pénztárgép és a NAV szerver között.

  • Ha folyamatosan világít, akkor minden rendben van, teendő nincs, lehet dolgozni a géppel.
  • Ha villog, akkor nincs kapcsolat a szerverrel, de a pénztárgép ettől függetlenül továbbra is használható.

Abban az esetben, ha villog a sárga lámpa NEM KELL rögtön hívni a szervizt, érdemes várni néhány órát, mert valószínűleg magától helyre fog állni a kapcsolat. Amennyiben 1-2 napon keresztül villog a sárga LED, akkor valószínűleg nem megfelelő a mobil lefedettség.

Két dolgot tehetünk:

  1.  Hívjuk fel a szervizt, és kérjünk kiszállást. A szervizes rendelkezik olyan műszerekkel, nagyobb antennákkal, amivel megállapítható, hogy miért nincs adat kapcsolat.
  2. Vásároljunk nagyobb antennát. A pénztárgépeket általában 2-2,5dBi nyereségű antennával szállítják, ezek a legtöbb üzletben megfelelő vételt biztosítanak, de a kevésbé lefedett helyeken nem mindig elegendőek. Ilyen esetben érdemes vásárolni nagyobb beltéri 7dBi, vagy kültéri 9-11dBi nyereségű antennát.

Webáruházunk antenna kínálata itt érhető el: https://www.penztargepuzlet.hu/penztargepek/gsm_antennak

 

FONTOS!
A megfelelő adatkapcsolat biztosítása az üzemeltető feladata. Amennyiben több napon keresztül nincs kapcsolat a szerverrel, akkor mindenképp, minél előbb meg kell oldani a hibát.