-
Az Ön bevásárlókosara még üres!
Az Online pénztárgépek bevezetésével érkezett néhány új szabály is, amire az üzemeltetőknek oda kell figyelni. Mindenképp olvassa végig ezt a pár sort, mert a be nem tartásuk súlyos összegekbe kerülhet.
Pénztárgép napló
Az új pénztárgéphez új pénztárgép napló is készült. A pénztárgép naplót BE KELL vezetni a szigorú számadású bizonylat nyilvántartásba. Jellemzően a pénztárgép AP száma azaz egyedi azonosító, amit be kell írni a nyilvántartásba.
Pénztárgép meghibásodása
Ha elromlik a pénztárgép, az nagyon bosszantó dolog tud lenni, pláne, ha a legnagyobb forgalom közben történik. Ilyen esetekben is oda kell figyelni néhány új dologra.
Ameddig nem működik a pénztárgép kézi nyugtát kell adni a vásárlóknak!
AP szám
Ez a pénztárgép egyedi azonosítója, a gép hátoldalán látható nagy számokkal kiírva. A pénztárgépet úgy kell az üzletben elhelyezni, hogy ez a szám jól látható legyen a vásárlók(ellenőrök) számára is. Amennyiben az üzlet berendezéséből adódóan ez nem megoldható, akkor ki kell nyomtatni legalább 3cm méretű karakterekkel, és jól látható helyen el kell helyezni az üzletben.
Villog a SÁRGA LED az Online pénztárgépen, mit tegyek?
Sokan nem tudják, hogy mit kell tenni ilyen esetekben, pedig erre is nagyon kell ügyelni az új pénztárgépnél.
A sárga LED az adatkapcsolatot jelzi a pénztárgép és a NAV szerver között.
Abban az esetben, ha villog a sárga lámpa NEM KELL rögtön hívni a szervizt, érdemes várni néhány órát, mert valószínűleg magától helyre fog állni a kapcsolat. Amennyiben 1-2 napon keresztül villog a sárga LED, akkor valószínűleg nem megfelelő a mobil lefedettség.
Két dolgot tehetünk:
Webáruházunk antenna kínálata itt érhető el: https://www.penztargepuzlet.hu/penztargepek/gsm_antennak
FONTOS!
A megfelelő adatkapcsolat biztosítása az üzemeltető feladata. Amennyiben több napon keresztül nincs kapcsolat a szerverrel, akkor mindenképp, minél előbb meg kell oldani a hibát.