Vendéghívó rendszerek a vendéglátásban
Magyarországon egyre elterjedtebb a vendéghívó rendszerek használata a vendéglátásban. Pontosan mit is tudnak ezek az eszközök?
Vendéghívó rendszerek
Az ügyfélhívó eszközök számos előnnyel járnak a vendégkezelés megkönnyítésére. Hogyan működik?
1. Felvesszük az ügyfél rendelését az NTAK rendszerben. Több ilyen rendszerben hozzá lehet adni a rendeléshez egy vendéghívó sorszámot, ez lesz a csipogó sorszáma (Vendégem szoftver nem tud ilyet kezelni, viszont pl. a ByThePay, vagy a StajerFood szoftver igen)
2. Átadjuk az ügyfélnek a jelzőkészüléket.
3. Amikor elkészült a vendég rendelése, add meg a billentyűzeten a hívni kívánt jelzőkészülék sorszámát.
4. A várakozó ügyfélnél lévő csipogó elkezd jelezni (beállítástól függően csipogni, villogni, rezegni), ebből tudhatja az ügyfél, hogy ő következik.
5. Az ügyfél a kiszolgálórészhez fárad és átveszi a rendelését, a jelzőkészüléket pedig visszaadja a kiszolgáló személyzetnek.
Vendéghívó rendszerek előnyei
- Felgyorsítja a vendégkezelést
- Eltűnnek a kígyózó sorok
- Nincs összekevert rendelés
- Vendégek nem feszülten várják a rendelésüket, hanem sétálhatnak a környéken, vagy leülhetnek a közelben
- Modernizálja vendéglátóhelyed arculatát
Vendéghívó rendszerekből 2 fajta létezik:
Korongos hívórendszerek (Coaster Pager)
Az ilyen típusú hívórendszereknél a billentyűzet és a töltőállomás (rajta a korongokkal) két külön egységet alkot, emiatt kevés helyet foglalnak és egymástól messzebb is el lehet őket helyezni. A korongokba integrált kijelzőn jelenik meg a hívó sorszáma, ellentétben a hívókártyástól. A hívókorongok letisztult, kézbe simuló kialakításának köszönhetően akár prémium érzést is kínálhatnak a vendégnek. Matricával elláthatók, amin vendéglátóhelyed logója, egy QR-kód vagy egyéb fontos jelölés helyezhető el.
Kártyás hívórendszerek (Slim Pager)
Ezeknél a rendszereknél a hívóbillentyűzet és a töltőállomás egy egységet alkot. Kicsit nagyobb helyet foglal, viszont csak egy fali aljzatra van szükség a használatához, ellentétben a korongos társánál. Előnye, hogy egy szett több hívót tartalmaz (16 db, 20 db, 30 db), így nem feltétlenül kell olyan hamar bővíteni a vendéglátóhely fellendülése után. Egyes rendszerek kialakításának köszönhetően a hívón egy plexi alatt elhelyezhető reklámszöveg, logó, QR kód.